Szalagos fánk

2015.01.09 13:40

Szalagos fánk

Van már pár féle fánk a blogon de ez idáig lemaradt, azt hittem már feltettem.

Biztos vagyok, hogy ez is egy olyan recept, amit sokféle képen készítünk. Én így készítem.  Ebből az adagból 20-21 db fánk lesz, ha mindenki itthon van a családból, akkor dupla adagot szoktam készíteni belőle. Nagyon finom lágy fánkok lesznek belőle. Azt hogy a fánkok közepére csinálunk e kis mélyedést ki is lehet hagyni. Néha mi is kiszoktuk, vagy csak a felét nyomkodom be, mert a gyerekeim szeretik megtölteni a fánkot. Egy fecskendővel szoktak lekvárt, csokoládét vagy akár pudingot beletölteni.

Hozzávalók:

65 dkg liszt, 4 db tojássárgája, 3 dl tej, 3 dkg élesztő, 6 dkg cukor, 6 dkg olvasztott vaj, 1 csipetnyi só

Sütéshez olaj

Elkészítés:

Langyos tejbe tesszük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és 10 perc alatt felfuttatjuk.

Tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk az olvasztott vajat, csipet sót, a tojások sárgáját, 

és a felfuttatott élesztőt. 

Alaposan összegyúrjuk, dagasszuk, míg szép sima tésztát kapunk.

Tiszta konyharuhával letakarva 40 perc alatt a duplájára kelesszük. 

Ha megkelt pici liszttel megszórt deszkán ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, 7 cm-es kiszúróval kiszaggatjuk. (kinek mekkora van, vagy mekkora fánkot szeretne, én 7 cm-est használok erre) 

Ha kiszaggattuk 20 percig hagyjuk még kelni.  Majd a közepét az ujjunkkal picit benyomjuk, elvékonyítjuk a tésztát. 

Forró olajban sütjük, nem túl nagy adagokban. A sütést úgy kezdjük, hogy a fánknak az az oldala legyen alul, amelyik a deszkán felül van, (tehát nem a deszkán lévő lisztes fele), és fedő alatt süssük 2-3 percig, ettől lesz szép szalagos a fánk. 

Ha megsültek villával megfordítjuk őket és a másik oldalukhoz már nem kell fedő.

Arra figyeljünk, hogy az olaj ne legyen túl forró, illetve hogy a fánk alja ne érjen a serpenyőhöz, (a fánk lebegjen) mert akkor sötét lesz.

A kész fánkokat papírtörlővel fedett tálcára szedjük, ki hogy szereti lekvárral kínáljuk vagy megszórjuk porcukorral.

Kedves látogató. Az oldalon reklámok találhatók, mert elértünk egy akkora adatforgalmat, ami már nem ingyenes, és ezen reklámok bevételéből tudjuk a weboldalt fenntartani, fizetni a tárhelyért. Köszönjük szépen.