Méteres

2014.12.22 17:16

Méteres

A nagy fiam egyik kedvenc süteménye. És igazából én is szeretem, mert 2 méteres kalács lesz belőle, így elég kiadós sütemény. A tetejét csoki mázzal vonjuk be, ez lehet bármilyen csoki máz, amit szeretünk. Én nem igen szeretem sem a vastag sem a kemény csokoládémázat rajta, így leginkább a zserbóm tetején lévőt szoktam elkészíteni rá.

Hozzávalók:

Tésztához:

39 dkg liszt, 39 dkg cukor, 1 csomag sütőpor, 1 dl olaj, 1 dl meleg víz, 6 db tojás

Kakaós tésztához:

2 evőkanál olaj, 2 evőkanál kakaó

Krémhez:

2 csomag puncs puding, 500 ml tej, 20 dkg cukor, 20 dkg vaj, ízlés szerint rum

Tetejére csoki máz

Elkészítés:

A tojás sárgákat olajjal, cukorral, és a meleg vízzel kikeverjük, hozzáadjuk a lisztet, az átszitált sütőport és elkeverjük. 

A tojásfehérjét keményre felverjük, és ezt óvatosan hozzáforgatjuk.

2 őzgerincformát vajjal kikenünk, kilisztezzük. 

Az egyik formába beleöntjük a fele tésztát. A másik fele tésztához adjuk a 2 evőkanál olajat és kakaót,

összekeverjük 

és a másik formába öntjük.  

180 fokra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt (tűpróbáig) megsütjük őket.

A puncs pudingporokat a tejben megfőzzük. 

A cukrot a vajjal habosra keverjük 

és ízlés szerint rummal ízesíthetjük. Ha a puding kihűlt a vajkrémmel 

habverővel összekeverjük.

A kisült és meghűlt süteményeket ujjnyi gerezdekre vágjuk. (Én leszoktam vágni a felső részét a sütinek, hogy szép lapos részt kapjak, ami majd az alja lesz, lehetőleg egyformán a 2 sütinél, Ezzel a család elvan addig amíg a süteménynek neki eshetnek) 


1 sárga és 1 barna piskótát összeragasztunk a pudinggal. Így készítünk 2 kalácsot. Ha kész vagyunk, a tetejét csoki mázzal bevonjuk.

Kedves látogató. Az oldalon reklámok találhatók, mert elértünk egy akkora adatforgalmat, ami már nem ingyenes, és ezen reklámok bevételéből tudjuk a weboldalt fenntartani, fizetni a tárhelyért. Köszönjük szépen.